Actualitate

Avertismentul unui medic: Românii ar trebui să consulte un alergolog înainte de a se vaccina. Există riscul să aibă reacții severe

Avertismentul unui medic

Românii care urmează să se vaccineze împotriva COVID ar trebui să consulte un alergolog înainte pentru a vedea dacă au reacții alergice la anumite medicamente, recomandă prof. dr. Carmen Panaitescu Brunu.
Medicul primar de Alergologie și Imunologie Clinică spune că cei care au alergie pot avea reacții severe de tip anafilactic, cu roșeață, reacție cutanată, scădere de tensiune, umflături ale ochilor și ale limbii.

„Anafilaxia este tradusa prin reactie grava indusa de un alergen. Poate sa apara din cauza unui vaccin, medicament sau aliment. Nu se pune problema ca orice persoana alergica la praf sau la polen, de exemplu, sa nu poata face vaccinul.Este vorba despre pacienti cu reactii anafilactice in trecut, dovedit din faptul ca au avut astfel de reactii pentru ca au facut alte vaccinuri, au luat medicamente sau sunt alergici la alimente care dau alergii grave – alune, lapte, soia. Mai exact, sunt pacienti carora le-a fost recomandat sa poarte la ei acele dispozitive cu adrenalina, stiindu-se ca au risc de anafilaxie,” a transmis Carmen Panaitescu Bunu, citată de RFI.

Vaccin anti-Covid. Medicul susține că și alergiile au un grad de severitate. Nu înseamnă că putem avea reacții adverse severe dacă avem o simplă alergie, însă e bine să știm exact și din timp la ce suntem alergici.„Ar trebui, intr-adevar, la cei care au suspiciunea de a fi cu reactii alergice la medicamente, sa consulte un alergolog din timp, sa nu ajunga sa fie, asa, intre ciocan si nicovala, atunci cand vaccinul va ajunge pe piata. Dar, repet, vorbim despre reactii severe de tip anafilactic, cu roseata, reactie cutanata, scadere de tensiune, umflaturi ale ochilor si limbii, aceea este o reactie anafilactica,” explica Carmen Panaitescu Bunu. Aceasta explică faptul că reacțiile anafilactice se pot produce în primele minute de la administrarea unui medicament, dar există și reacții tardive. De regulă, reacția apare în primele minute de la administrare. Este echivalentul cu ceea ce se întampla dacă cineva alergic la albină este înțepat de albină. „Toată lumea știe că în câteva minute se poate umfla și înrosi și că pot apărea scădere de tensiune, senzație de leșin și pierderea cunoștinței. Deci, este o reacție foarte, foarte rapidă, în general,” spune medicul.

Avertismentul lansat de medicul român nu ar trebui ignorat dacă luăm în considerare și informația difuzată zilele trecute de WSJ, conform căreia două persoane care au primit vaccinul ARNm de la Pfizer-BioNTech au dezvoltat reacții anafilactice severe după injectare. Cei doi erau angajați din domeniul sănătății care au făcut parte din primul lot care a primit vaccinul în Marea Britanie.NHS a precizat într-o declarație că cei doi angjați medicali care au experimentat reacții anafilactoide la vaccinul Pfizer aveau „antecedente reacții alergice”.

sursa

Cele mai citite stiri

To Top
Loading..